SkEtsA kEhiDupAn

"Di mana anda berdiri, di situlah perlumbaan kehidupan anda dan lupakan masa silam"

~bia betul~

~LasKaR PelanGi~

mimpi adalah kunci
untuk kita menaklukkan dunia
telah hilang
tanpa lelah sampai engkau
meraihnya

laskar pelangi
takkan terikat waktu
bebaskan mimpimu di angkasa
raih bintang di jiwa

menarilah dan terus tertawa
walau dunia tak seindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

cinta kepada hidup
memberikan senyuman abadi
walau ini kadang tak adil
tapi cinta lengkapi kita

laskar pelangi
takkan terikat waktu
jangan berhenti mewarnai
jutaan mimpi di bumi

menarilah dan terus tertawa
walau dunia takseindah surga
bersukurlah pada yang kuasa
cinta kita di dunia

suke aku ngan lirik lagu ni..penuh makna..bkn mcm lagu2 biasa yg lain..
kadang2 dgn mimpi n impian la blh wat kita berjaya..tapi tak bermakna kita tak perlu usaha..kalau setakat mengimpikan sesuatu, tp xpernah berusaha utk dapatkanya..xguna jgak kan?ibarat mcm "mat jenin dgn angan2 nya" lah kan?

ermm..zmn2 skrg ni..sume org perlu bersaing..setiap org perlu ada inisiatif sndri utk bantu diri mereka menjadi org yg berjaya.bukan senang kita nk jadi senang..dan tak susah jugak kalo kita nk jadi susah..sume 2 ats diri kita sendiri.usaha dan tawakkal perlu selari....insyaallah,ada rezeki utk kita.."untung sabut,timbul..untung batu..tenggelam"..

aku pun dlm proses melipatgandakan usaha utk jadi yg lbh baik n berjaya..bkn xbersyukur dgn apa yg aku ada skrg..tp xslh kalo kita berusaha utk jadi yg lebih baik kan..



3 tindak balas:

IkaN EmaS said...

yap, semua orang berusaha. Kita semua mampu berusaha, tapi yang memberi rezki tu, Allah taala. Jadi, walau kita di mana pangkatnya sekalipun, sebenarnya ada hikmah di sebaliknya.

p/s: Aku terima kerja aku seadanya, tapi, dalam masa yang lain, de gak usaha nak lebih ~~~AKU NAK KAWIN!!!~~~~ nak kumpul duit, nak kumpul duit, nak kumpul duit, muahaha

February 11, 2009 at 10:49 AM  

usaha tangga kejayaan...jom naik tangga...lupakan lif

February 11, 2009 at 12:09 PM  
~ida~ said...

huhu..lupakan lif?mcm u smlm?naik tangga sampai xsmpt tgk Spa Q..haha

February 11, 2009 at 12:48 PM