SkEtsA kEhiDupAn

"Di mana anda berdiri, di situlah perlumbaan kehidupan anda dan lupakan masa silam"

hIpOkRiT!!!

kadang2 aku terpikir gak..dalam kehidupan sehari hari ni..adakah kite lbh banyak menjadi diri sendiri atau menjadi hipokrit?errr..slalunye kite akan dengar"aku xsuke org yg hipokrit" atau "aku tak suke jadi hipokrit".tp sejauh mane agaknye kite boleh berpegang ngan kata2 tu ek..

aku xmenunding jari pada sape2 pun.ape yg membuatkan aku terpikir pasal hal ni sbb aku jadik mcm ni(huhu...). dulu bukan main aku kuarkan ayat2 mcm mengcover diri aku yg xhipokrit ni.tp last2 TUHAN bayar cash..amik ko..ader jugak la aku jadik hipokrit.masalahnye bukan aku nak.tp keadaan sekeliling memaksa..kadang2 untuk backup diri sendiri..kdg2 untuk lari dr sesuatu masalah..ade jugak aku jadik hipokrit sbb aku nak jaga ati org lain..

tp pada aku,aku bosan n palig xsuka bila aku terpaksa berhadapan ngan masalah ni.aku xsuke bile aku terpaksa jadi orang lain..bukan diri aku sendiri..penat tau bile jadi hipokrit..kat opis..kat umah..ngan kawan2..ngan bf..ngan family pun kdg2 jadi hipokrit..huh!

p/s: aku lebih suke jadi si mulut lezer dr menjadi seseorang yg berpura-pura suci..ahaks!