SkEtsA kEhiDupAn

"Di mana anda berdiri, di situlah perlumbaan kehidupan anda dan lupakan masa silam"

~behargakah sebuah kenangan?~

"kenangan manis kau dan aku
takkan berubah..
duri ranjau dalam bercinta
lumrah dunia.."

huhuu..
tetibe teringat plak bait2 lirik lagu ni..giler ah jiwang..teringat plak kisah cinta dulu2...zaman cinta monyet la katakan..rindu sgt masa tu..walaupun cinta monyet..tp hati masing2 kadang2 ikhlas dan tulus menyayangi seseorang..biar cinta tak berkesampaian,tp hubungan persahabatan tetap kekal sehingga ke hari ini..sampaikan aku rasa,lebih indah persahabatan yg terjalin ni berbanding ketika bercinta..kadang2 kita perlu terima kenyataan ni..dia dh tercipta untuk menjadi sahabat..bukannya insan istimewa dlm hidup kita..namun,tak semua yg mampu menerimanya..pasti ada yg terus membawa haluan diri..tak kurang juga yg terus membenci..

namun cinta skrg banyak bezanya..
kadang2 aku terfikir, sukar sgt ke utk memberi ruang kemaafan dlm hati sehingga insan yg pernah disayang dan pernah bertakhta dihati..yg sama2 mengecap kebahagiaan..yg sama2 meniti rintangan..boleh terus dilupakan dlm sekelip mata..tak beharga langsung ke setiap kenangan yg dicipta bersama sama sehingga sanggup terus dibuang jauh?atau terlalu murahkah harga sebuah cinta yang pernah dibina bersama-sama suatu ketika dahulu?

tapi itulah lumrah..itulah fitrah..selagi dendam tersemat dihati..selagi kemaafan tak diizinkan diruang hati,walau berjuta kali kemaafan dipohon..hati yg pernah terluka tak mungkin sembuh dlm sekelip mata..

biar perit mengimbau kenangan ini..aku tak mungkin akan membuangnya..kerana, dengan kenanganlah aku terus menelusuri kehidupan dunia..

3 tindak balas:

kenangan adalah sesuatu yg indah n ianya hanya akan menjadi sejarah.. kita hanya boleh mengimbau sejarah. bg kenangan yg xbest jadikan 1 cabaran utk lebih maju di msa hadapan. bg kenagan yg best contohnya dgr lagu best di jakarta yg tajuknya sapa2 tu,ha! ni aku nk mrh,bila nk bg? lame aku menunggu..huhu. blk umh msk bilik tak kuar2..nyampah mak!

October 22, 2008 at 4:48 PM  
~ida~ said...

woit..ape mintak lagu post kat komen nih?ni aku lagi nak marah..haha

October 22, 2008 at 4:53 PM  

korang bukan satu umah ker?

walaupun duk satu umah, nampak gaya mcm duk negara yang berbeza...

akibat kemajuan teknologi n rakan2 yang berlainan fahaman....

October 22, 2008 at 5:19 PM