SkEtsA kEhiDupAn

"Di mana anda berdiri, di situlah perlumbaan kehidupan anda dan lupakan masa silam"

jangan dikenang benda yang lalu....

dulu aku slalu lupe..yg aku ni tak slalu akan ada kat atas..sampai masa aku akan jatuh jugak..mungkin pengalaman-pengalaman lepas mula merubah hidup aku..

aku slalu bercakap tanpa berfikir..bila dh jadi baru aku nak terasa menyesal..tapi xada guna pun..sia2 je rasa menyesal tu..

pepatah yg mengatakan lidah lebih tajam dari mata pisau mmg betul...hanya dengan kata2 je..dah mampu membuatkan dunia porak peranda..ape lagi hubungan kita sesama manusia..setiap patah perkataan yg keluar dari mulut ni...xakan sama dengan tafsiran org yang menerimanye..bak kata pepatah.."kerana pulut santan binasa,kerana mulut badan binasa"

kita yang semakin menginjak dewasa ni..perlu membuat perubahan pada diri kita..apa lagi dikenang dan diungkit kisah yang lama..hidup biarlah memandang ke depan..bukan terus mengimbau kisah silam..tak salah sesekali menoleh ke belakang agar kite sedar dari mana mulanya hidup kita..tapi jangan jadikan kisah2 silam sebagai penghalang kehidupan kita..

mungkin aku tak terlalu baik untuk menyuarakan rasa hati aku untuk sama2 membuat perubahan.tapi biarlah aku sekadar memerhati dan mendengar setiap apa yamg disuaraka..pada aku..aku lebih selesa untuk berdiam diri dari terus mewarisi kehidupan yang lalu..bercakap tanpa berfikir..

aku berpegang pada kata2 "jika kata2 adalah perak,maka diam adalah emas"..

2 tindak balas:

wah..nie cam counter-attack jer?
anyway...betul la 2..

eh aku link-an ko nyer blog ngan aku erk...

ko link-an jg aku nyer..

October 16, 2008 at 11:35 PM  

nox aku rasa ko xperlu nak ingat semua 2...kerana semua 2 dah basi n perlu jaga diri ja skang kerja elok2 buktikan kite pon le berjaya( berduit! kan?..bukan semua manusia nak tgk kite senang kan)...so tinggal la jauh dr org yang kite kenali( away from UKM)...ahhahah..bukan melarikan diri tp sekadar utk menutup mlut2 je..org pon xlihat pergerakan kite rite'.. betol x?...

tp mesti agak kelambatan' penyaluran berita 2...cam chempaka!!!hahahah

October 21, 2008 at 11:37 AM